Equitable ecology: collaborative learning for local benefit in Amazonia

Shanley, P., & Gaia, G. 2002. Equitable ecology: collaborative learning for local benefit in Amazonia. Agricultural Systems, 73(1), 83-97.

This article describes an ecological research project that integrated data and process oriented approaches to promote collaborative learning. Results indicate that user-centered approaches are needed to ensure that locally relevant information is generated by scientists, and that learning is catalysed not only among information saturated stakeholders such as policy makers and academics, but also among stakeholders who are directly dependant upon forest resources.

This post was published on 5 de junho de 2002

Notícias recentes

IPS Brasil 2024 – Resumo Executivo

Wilm, M.; Santos, D.; Veríssimo, B.; Mosaner, M.; Seifer, P.; Marangoni, S.; Coelho, L.; Silva, C.;…

3 de julho de 2024

Sistema de Alerta de Desmatamento (SAD) – Maio de 2024

Amorim, L., Santos, B., Ferreira, R., Ribeiro, J., Souza Jr., C., & Veríssimo, A. Sistema…

27 de junho de 2024

Are Brazilian Beef Companies In Accordance With The China Meat Association Specification For Meat Industry Green Trade?

Instituto do Homem e Meio Ambiente da Amazônia (Imazon), Instituto O Mundo Que Queremos e…

3 de junho de 2024

Sistema de Alerta de Desmatamento (SAD) – Abril de 2024

Amorim, L., Santos, B., Ferreira, R., Ribeiro, J., Souza Jr., C., & Veríssimo, A. Sistema…

21 de maio de 2024

Activity Report 2022

Letter from the Executive Board In 2022, the Legal Amazon suffered its fifth consecutive annual…

10 de maio de 2024

Crimes Ambientais na Amazônia: lições e desafios da linha de frente

Título Crimes Ambientais na Amazônia: lições e desafios da linha de frente Editoras Maiara Folly…

6 de maio de 2024