Equitable ecology: collaborative learning for local benefit in Amazonia

Shanley, P., & Gaia, G. 2002. Equitable ecology: collaborative learning for local benefit in Amazonia. Agricultural Systems, 73(1), 83-97.

This article describes an ecological research project that integrated data and process oriented approaches to promote collaborative learning. Results indicate that user-centered approaches are needed to ensure that locally relevant information is generated by scientists, and that learning is catalysed not only among information saturated stakeholders such as policy makers and academics, but also among stakeholders who are directly dependant upon forest resources.

This post was published on 5 de junho de 2002

Notícias recentes

Activity Report 2022

Imazon in Numbers - 5 research programs - 8 types of satellite image monitoring -…

25 de abril de 2024

Sistema de Alerta de Desmatamento (SAD) – Março de 2024

Amorim, L., Santos, B., Ferreira, R., Ribeiro, J., Souza Jr., C., & Veríssimo, A. Sistema…

16 de abril de 2024

Sistema de Alerta de Desmatamento (SAD) – Fevereiro de 2024

Amorim, L., Santos, B., Ferreira, R., Ribeiro, J., Dias, M., Brandão, I., Souza Jr., C.,…

18 de março de 2024

Ameaça e Pressão de Desmatamento em Áreas Protegidas: SAD de Outubro a Dezembro de 2023

Amorim, Larissa; Santos, Bianca; Ferreira, Raissa; Brandão, Ives; Dias, Manoela; Ribeiro, Júlia & Souza Jr.,…

11 de março de 2024

Ameaça e Pressão de Desmatamento em Áreas Protegidas: SAD de Julho a Setembro de 2023

Amorim, Larissa; Santos, Bianca; Ferreira, Raissa; Brandão, Ives; Dias, Manoela; Ribeiro, Júlia & Souza Jr.,…

11 de março de 2024

Ameaça e Pressão de Desmatamento em Áreas Protegidas: SAD de Abril a Junho de 2023

Amorim, Larissa; Santos, Bianca; Ferreira, Raissa; Brandão, Ives; Dias, Manoela; Ribeiro, Júlia & Souza Jr.,…

11 de março de 2024